Ви купили річ, а за межами магазину з'ясувалося, що вона несправна. Це може бути незначний дефект або серйозна вада, що не дозволяє використовувати покупку за призначенням. Особливо прикро, коли мова йде про технічно складний товар - дорогий, начинений електронікою, часто громіздкий і важкий. Від коректності його роботи нерідко залежить безпека власника. До технічно складних товарів відносять електронні прилади, побутову техніку, особистий транспорт. Повний перелік предметів цієї категорії міститься в Постанові КМУ від 16 березня 2017 року. При виявленні несправності у покупця закономірно виникають запитання:

  • прийме продавець покупку назад?
  • поверне гроші в повному обсязі?
  • як транспортувати річ в магазин?

Правила повернення технічно складного товару

Умови повернення технічно складного товару різняться в залежності від того, як давно була здійснена покупка.

В межах 15-денного терміну

Якщо дефект виявився в цей період, покупець має право:

  • повернути річ і отримати назад сплачені гроші;
  • обміняти товар на аналогічний цієї ж або іншої марки;
  • вимагати зниження ціни;
  • вимагати безоплатного ремонту або відшкодування витрат на ремонт.

До закінчення гарантійного терміну

Після 15 днів власник речі також може повернути її продавцеві, але з деякими поправками:

  • якщо недолік не усунений або після усунення проявляється знову;
  • виправлення вимагає занадто багато часу і коштів;
  • магазин, що усуває несправність, порушив терміни ремонту.

Тривалість ремонтних робіт залежить від характеру пошкодження і визначається угодою двох сторін. Відведений на ремонт строк не повинен перевищувати 45 днів.

Протягом 2 років з моменту покупки

Навіть якщо гарантійний термін закінчився або з самого початку не був встановлений, за власником товару протягом 2 років зберігається право заявити претензію. Продавець зобов'язаний буде повернути гроші, обміняти річ на нову або зробити ремонт, якщо покупець доведе, що несправність виникла не з його вини. З'ясувати це допоможе експертиза.

Перевірка якості товару

Експертна перевірка технічно складного товару проводиться і з ініціативи продавця. Мета експертизи - знайти причину походження вади в спірній ситуації. Оплачує процедуру магазин, але якщо перевірка покаже, що в нестачі немає провини продавця, покупцеві доведеться компенсувати витрати. Власник товару має право спостерігати за роботою експерта і вести зйомку. Якщо магазин відмовиться повертати гроші і вирішенням проблеми займеться суд, ці дані можуть послужити аргументами на користь позивача.

Транспортування - за рахунок продавця

Якщо відповідальність за несправність товару лежить на продавцеві, то і питання доставки для повернення, ремонту або заміни повинен вирішувати він. Вивіз великогабаритних товарів, що важать більше 5 кг, організовує і оплачує магазин, в якому була здійснена покупка. Покупець, який доставив товар самостійно, має право вимагати компенсацію витрат на транспортування.

Як скласти і подати претензію?

Повернення несправного технічно складного товару відбувається за претензією покупця, адресованою керівнику магазину. У документі необхідно вказати свої особисті дані та адресу, перерахувати виявлені в товарі недоліки і вимагати повернути сплачені гроші. Аплікаційну форму слід передати співробітникам магазину, які повинні оформити його за правилами: присвоїти вхідний номер, зафіксувати дату отримання. Протягом 10 днів повинна прийти відповідь на подану претензію.

Як діяти, якщо магазин порушує права покупця?

Управа на продавця є. На сторожі інтересів постраждалої сторони стоїть Закон про захист прав споживачів. Згідно 6 статті закону, магазин зобов'язаний на вимогу покупця повернути гроші за несправний технічно складний товар. У разі затримки вирішенням проблеми займеться Продспоживслужба, куди слід звернутися зі скаргою.

Подолати цей шлях буде легше з правовою підтримкою. Юристи нашої компанії складуть грамотну претензію продавцеві, оформлять заяву в Укрспоживнагляд, подбають про збір доказів правоти покупця. При необхідності подадуть позов до суду і будуть представляти інтереси клієнта в судовому розгляді.