Закон майже завжди на стороні споживача, але не всі звертаються за відновленням порушених прав. Як довести свою правоту? На що посилатися? І головне - як грамотно реагувати на неякісну роботу?

Закон є закон

Закон «Про захист прав споживачів» закріплює перелік того, що може зробити споживач, якщо йому була неякісно надана послуга. Для відновлення порушеного права одержувач послуги може:

  • зажадати безоплатно усунути недоліки наданої послуги;
  • зажадати зменшити вартість наданої послуги відповідно до недоліків;
  • зажадати надати послугу повторно;
  • зажадати відшкодування витрат, які він поніс, самостійно усуваючи проблеми послуги або вдаючись до допомоги третіх осіб;
  • розірвати договір про надання послуги і зажадати повного відшкодування збитків, якщо у встановлений термін виконавець не усуне дефекти послуги.

Це загальні правила, і вони застосовуються до косметичних послуг в тому числі.

Запобіжні заходи

Припустимо, ви прийшли в косметичний салон, щоб зробити пару «уколів краси» і освіжити свій втомлений погляд. Але рука майстра здригнулася, щось пішло не так. В результаті вийшов протилежний ефект. Ось важливі моменти, які повинні бути дотримані до початку процедури:

  • майстер повинен розповісти про послугу, ефекти, протипоказання і можливі наслідки;
  • дізнайтеся чи має салон або клініка, куди ви звернулися, необхідні ліцензії, а майстер - диплом або сертифікат на право виконання відповідної процедури;
  • надання послуги повинно бути оформлено договором, який підписують обидві сторони.

План дій при порушенні ваших прав

Якщо все-таки вам надали косметичну послугу неякісно, є два варіанти розвитку подій.

1. Недолік став помітний відразу, ваші дії:

  • негайно зафіксуйте/сфотографуйте результат;
  • повідомте виконавцю послуги про те, що вас не влаштовує ефект, і про те, що ви не маєте наміру оплачувати таку послугу - можливо, розійдетесь по-хорошому;
  • якщо не вдалося домовитися, варто оплатити послугу, отримати підтвердження оплати;
  • не завадить звернутися до незалежного лікаря і зробити висновок про стан тієї частини тіла, де була проведена процедура, оскільки можливі подальші реакції;
  • пишіть претензію на ім'я директора організації, де була проведена процедура, з конкретною вимогою. Що можна вимагати, описано вище.

2. Недолік «сплив» через деякий час.

Це стосується процедур, у яких присутній ефект уповільненої дії і результат можна оцінити відразу. У таких випадках необхідно:

  • зафіксувати виник чи не виник ефект;
  • звернутися до лікаря і також зробити висновок;
  • написати претензію виконавцю послуги з вашими вимогами.

Правила претензійного порядку

Претензія повинна бути складена чітко і грамотно. По-перше, від цього залежить те, наскільки серйозно сприйме вашу вимогу виконавець, по-друге, ця претензія піде в суд, якщо не буде задоволена добровільно.

Претензію потрібно складати строго, відповідно до правил закону «Про захист прав споживачів», але краще звернутися за допомогою до фахівців в цьому питанні.

Коли претензія складена, необхідно направити її виконавцю послуги рекомендованим листом з повідомленням про вручення або передати особисто. При особистій подачі потрібно принести два примірники, на одному з них приймаюча сторона повинна поставити вхідний номер і дату. Термін для розгляду - 10 днів. Якщо ваші вимоги не хочуть задовольняти або відповіді взагалі не надійшло, наступний крок - скарга в Продспоживнагляд. Але найвірніший спосіб - звернутися до суду.

Звернення до суду

Згідно із законом, споживач звільняється від сплати держмита. До позовної заяви необхідно додати підтвердження надсилання претензії. Форма заяви та повний перелік додатків міститься в ст. 54 Господарського процесуального Кодексу України.

Важливо знати, що ви можете заявити вимогу про компенсацію моральної шкоди, заподіяної послугою. Судовий процес - не швидка процедура, але має свої переваги. У разі, якщо рішенням суду вимоги будуть задоволені, на користь споживача з виконавця послуги буде стягнуто штраф у розмірі 50% від присудженої суми.

Споживчі суперечки - виграшна категорія справ. Тому якщо виникла ситуація, коли вас не влаштувала якість косметичної послуги - дійте за наведеними вище правилами. Виникнуть труднощі або сумніви при складанні документів - сміливо звертайтеся за правовою допомогою. Наші фахівці мають позитивний досвід стягнення грошових коштів при вирішенні спорів щодо захисту прав споживачів.